Weekend

19 augustus 2018 - Korçë, Albanië

Het weekend is normaal een tijd om rustig aan te doen, maar gistermiddag is een deel van de groep toch nog hard aan het werk geweest. Na in de ochtend naar het dorpje Sheqeras te zijn geweest. In dit dorp is de groep uit Ommen vorig jaar bezig geweest. Het was mooi om te zien dat de kerk goed in gebruik was. Op het moment dat wij er waren, was er een kinderclub bezig. De tieners van het dorp zongen liederen met de kinderen, leerden hen een bijbeltekst aan, luisterden naar een verhaal en deden buiten een spel. Mooi om te zien dat de kerk vol kinderen was. In de middag werd de groep in tweeën gesplitst. 5 gingen bij Adrie in de auto naar het project, Ja Adrie mocht rijden in de oude auto van Marleen. Op het project hebben zij een trede erbij gemaakt van beton en is het hek weer gerepareerd door het goede laswerk van Marten. Na het project voegde de groep zich weer samen bij het zwembad. De drie meiden Yvonne, Elise en Janieke waren in de tussentijd aan het shoppen in de stad. Ze hebben spullen gekocht voor de bingo die we met de bejaarden gaan doen dinsdag avond. Na het zwemmen hebben we als groep een heerlijke vakantieavond gehad met een diner in de stad, een ijsje, een wandeling en een cocktail toe.

Zondag zijn we de dag vroeg begonnen. Om 5:30 liepen we de deur uit om al wandelend 1 uur en 45 minuten later boven aan te komen bij het kruis boven op de berg bij Korca. Na het ontbijt bij het kruis een bijpassende bijbelstudie kunnen doen uit het vakantieboekje van de kerk. Wat gaaf om hier met de opgaande zon te zijn en tot bezinning te komen. Na het uitrusten en alle foto sessies weer naar beneden gelopen. De een al zingend, de ander kletsend. Al met al een gezellige boel! Bij thuiskomst douchen en opfrissen om om 10:30 in de kerk van Korca te zitten. Na de dienst vertrokken naar Pogradec. Hier een bar en nieuwe ruimte van de kerk daar bezocht. Dit valt onder dezelfde foundation als de kerk in korca. Na een kopje koffie en een rondleiding in Pogradec naar het meer gegaan wat er 50m vanaf lag. Hier heerlijk gezwommen, gebakken en gekletst. Hierna weer terug gereden naar Korca, we hebben een tussenstop gemaakt in Maliq. Hier was om 17 uur de kerk begonnen, en wij hebben ons even kunnen voorstellen aan de mensen daar, ook hebben we samen een lied gezongen. Vervolgens reden we verder om de dag af te sluiten met een bbq bij het Nederlandse zendelings echtpaar Dick en Atty. Mmm lekker vlees en salades gegeten en natuurlijk een heerlijk drankje genuttigd.

Op naar werkweek 2 :)

1. Ciska:
    20 augustus 2018
    Veel succes en werkplezier! !!!
  2. Ietje ligtenberg:
    20 augustus 2018
    Nog even genieten en werken gr oma