Afscheid

24 augustus 2018 - Ommen, Nederland

Ons avontuur zit er al weer op, helaas. Het is tijd om weer naar huis te gaan, deze blog wordt dan ook getypt tijdens het wachten op het vliegveld in Tirana.
Gisteren hebben we 's ochtend de laatste dingen op het project afgerond, ook hebben we de zaal schoon gemaakt en de stoelen klaar gezet. Vervolgens was om 17 uur de openingsdienst (eigenlijk zou deze om 16 uur beginnen, maar zoals het in Albanië gaat kan er op het laatste nog vanalles veranderen). Tijdens de dienst werd er gesproken door Plator de pastor van Maliq. Ook hadden wij onze inbreng in deze dienst, we hebben 10 000 redenen in het Nederlands gezongen, ook hebben wij nog kunnen spreken over ons project. We hebben een foto gegeven als afscheids cadeau. In Maliq wonen ook zeer goede muzikanten en zangers. We hebben nog kunnen luisteren maar prachtige solo's die bij iedereen in de smaak vielen. Na de dienst was er nog wat lekkers te eten en drinken voor de aanwezige gasten. Wij zijn vervolgens samen met de groep en iedereen die ons geholpen heeft bij het project uit eten geweest, dit was een mooie afsluiting.

Vandaag (vrijdag) zijn we begonnen met een wandeling door de prachtige natuur en bergen van Korce. We hebben nog de laatste inkopen kunnen doen op de markt en hebben heerlijk geluncht. Om kwart voor 16 uur stond ons busje klaar welke ons naar het vliegveld in Tirana heeft gebracht. Hier zijn we rond kwart over 19 uur aangekomen. Nu is het wachten op het vertrek van ons vliegtuig richting Nederland.

1. Jeanet en Bert:
    24 augustus 2018
    Wat hebben jullie weer veel en goed werk kunnen doen. TOP!!! En natuurlijk samen met de groep genoten van de leuke dingen. Goede reis terug!! Busje staat klaar en de chauffeur ligt nu te slapen ;-) om jullie vannacht rond 2.00 uur op te halen in Amsterdam.
  2. Ina:
    24 augustus 2018
    en ik zeg tegen jullie jullie hebben goede dingen gedaan en we hopen op een goede en veilige terugkomst